2014-12-03

Saya boleh menikmati Coklat Cadbury semula


Hari ini Aisyah nak cerita hal Cadbury ini.


Sekarang, banyak kenyataan dalam kaca televisyen dan corong2 radio mengenai status halal Cadbury.
Memang tidak diakui sebelum musim Hari Raya Aidilfitri yang lepas ramai pengguna Cadbury yang digunakan dalam pembuatan kek Hari Raya makin kurang setelah kes keraguan tentang penggunaan Coklat ini.


Nak kongsi sikit tentang DNA Khinzir ni. DNA khinzir sebenarnya terlalu kuat, jika kita pegang sikit pun DNA ini akan melekat dan sangat kuat di tangan2 kita. Malah, jika kita melimpas di hadapan kedai makan yang menjual 'ini' pun DNA cepat merebak di badan kita. Tapi, kita kena yakin bahawa kita tak akan terjebak dengan bende ni. Kalau saye cakap ini mesti ramai yang ragu2 "Eh? Kalau camtu mandi air tanah lah ni?" "Eh? Macam mane ni? Nak Solat lah. Sah ke?". Tapi, kite mesti yakin. Insya Allah diterima. Kalau nak kesahihan agi tu, tanye lah Pak2 Ustaz ok? Aisyah taklah pandai sangat ilmu2 agama ni. Sesungguhnya ilmu itu luas seluas air di muka bumi ini, sedangkan ilmu yang kita pelajari terlalu sedikit daripada air bumi.

DI SINI DAN DI SINI terdapat kenyataaan daripada JAKIM mengenai Status Halal Cadbury!! :)

Seronoknye.. teringat zaman dulu2 kalu dapat coklat cadbury, bungkusan yang kertas tu selit dalam buku, tapi sekarang dah bungkusan plastik, makin bagus lah ekonomi, tapi INGAT! Jangan buang plastik sebarangan.. Buang dalam tong sampah. TOLONG JAGA PERSEKITARAN!

Photobucket

No comments:

Post a Comment